maandag, juli 16, 2007

Frøya Hvit

Frøya Hvit heeft een heel moeilijke week achter de rug [en wij ook!].
Ze groeide opeens niet meer zo goed en dat baarde ons zorgen. In de eerste 2 weken kwam ze dagelijks zo'n 15 - 20 gram aan en dat was nu maar 5, of soms zelfs 2 gram. Dat is niet goed!! Dus dacht ik dat ze niet genoeg melk meer van moeder kreeg en begon bij te voeden.



Maar dat wilde ze niet. Het werd telkens weer een gevecht, want de melk uit het flesje vond ze niks. Dit vonden we zeer vreemd, dus uiteindelijk zijn we maar naar de dierenarts gegaan, want dan moest er toch iets anders aan de hand zijn?
De dierenarts kon zo niets ontdekken. Ze zag er goed uit. Een mooie vacht, frisse oogjes, prima reflexen, hartje en longetjes klonken perfect, dus ja, wat nu? Een vitamine B12 spuit en dan maar afwachten wat er volgt.



Dit maakte niet veel uit. Ze wilde nog steeds niets drinken. Ik zette 's nachts ook de wekker, want dan kon ik elke 3 uur een voeding geven. Elk druppeltje maakt verschil, maar met een kitten dat niet wil, is dat erg moeilijk. Doorzetten dus!! Zondagochtend barstte er een zwaar onweer uit en Ingeleiv is daar heel erg bang voor. Ze kroop onder de kast en kwam niet meer voor de dag. Ook dat nog, dacht ik eerst, maar eigenlijk was het een geluk bij een ongeluk, want Frøya moest ontlasting kwijt en normaal gesproken verdwijnt dat in de bek van de moeder, maar nu lag het op de grond, naast de mand. Een hele lange prop haar!! Dat moet het probleem zijn geweest van arme Frøya! Wie denkt daar nu aan bij een kitten?



Zo, nu ze dat kwijt is, zal ze ook wel weer willen gaan eten. Nog even doorzetten met flesjes geven en dan komt alles weer goed.
Door de zorg die we voor Frøya de afgelopen dagen hebben gehad, zijn de foto's van de andere kittens op de website wat verlaat. Vanavond zal ik mijn best doen om de kittenpagina's te updaten.
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Diny,
Nou ik leef met je mee.. wat naar zeg,Maar hopen dat het nu wat beter gaat.
Ook ik tob nog steed zo ongeveer met de kleinste uit het nest, haar zus weegt al 90 gram meer met drie weken meer dan 420 gram.maar kleine Femte haalt met moeite de 316. ook ik ga er s,nachts nog uit voor te flessen(pipet) maar madammetje moet daar niets van hebben hoor !! eigenwijs ding.
Wanneer ik dan blij ben met wat grammetjes meer zakt ze spontaan weer 8 gram terug.Ik hoop dat ze met het spenen weer beter haar best zal doen.Het is gelukkig verder een pittig wijfie.
Maar ze houden ons wel bezig zo....

groetjes Hennie

Anoniem zei

Hoi Diny,

Joh, wat een eigenwijs meidje zeg, maar wel begrijpelijk als de boel verstopt zit met haar!
Nu maar hopen dat ze weer in het normale tempo gaat groeien, want je nachtrust heb je toch ook hard nodig!! Straks komen de kleintjes van Rune die kan het niet gebruiken hoor als je naast haar in slaap valt ;o)
Maar als ze nu weer normaal drinkt zal ze best weer een aardige groeispurt gaan maken.
Nooit geweten dat die kleintjes daar ook last van kunnen hebben, weer wat geleerd!!
Nou veel succes met de kleine Frøya!

ps en geef als je toch knuffelt Bjørn maar een extra knuffel van ons!